Hans en Fosse 

Voeding

Voeding is heel belangrijk, vormt de basis van je prestatieniveau en voorziet je lichaam van brandstof.

Wat is goede voeding?
Heel simpel: vermijd producten die zijn voorzien van een ‘barcode’. En eet alles wat “rent, vliegt of zwemt”. Baseer je voeding op tuingroenten (vooral bladgroenten), mager vlees, vis (zalm, makreel, tonijn), noten en zaden, wat fruit, weinig zetmeelproducten en geen suiker.

Als je je aan bovenstaand advies wilt gaan houden, dan doe je er verstandig aan om de gangpaden in de supermarkt te mijden. Voedsel is bederfelijk, voedsel wat lang houdbaar is, is verdacht. Eet verse, natuurlijke producten. Eet regelmatig en gevarieerd!

Welk voedsel zou ik moeten vermijden?
Overmatige consumptie van hoog-glycemische koolhydraten kan leiden tot gezondheidsproblemen. Hoog-glycemische koolhydraten zijn koolhydraten die de bloedsuikerspiegel te snel verhogen. Denk hierbij aan witte rijst, wit brood, snoep, aardappelen, zoetigheid, frisdrank.

Het gevaarlijke van hoog-glycemische koolhydraten is dat ze te vaak een verhoogde insuline reactie geven. Insuline is een essentieel hormoon. Echter, een overmatig lang aanhoudend insulineniveau resulteert in hyperinsuline, wat ten grondslag ligt aan het ontstaan van diabetes type II, verhoogde bloeddruk, cholesterol en hart- en vaatziekten.

Personal Hormanal Profiling
Onderzoek heeft aangetoond dat ouder worden, gezondheid en lichaamssamenstelling meer met elkaar te maken hebben dan voorheen werd gedacht. Hormonen blijken hier de ‘missing link’ te zijn.

Personal Hormonal Profiling is een revolutionaire methode waarmee je jezelf zowel vitaler als jonger zult gaan voelen en waarmee je tegelijkertijd vet kunt verliezen op jouw specifieke probleem gebieden!

De hoeveelheid vet die op een bepaalde plaats in het lichaam wordt opgeslagen, is afhankelijk van iemands hormonale profiel. Met andere woorden; een hormonale disbalans zorgt o.a. ook voor een disbalans in de vetopslag. Met behulp van een volledig op jouw persoonlijke hormonale profiel afgestemd voedings-, trainings- en supplementen advies kun je werkelijk spectaculaire resultaten bereiken. Door middel van een huidplooimeting op twaalf verschillende punten en een vragenlijst krijgen wij alle informatie om je Personal Hormonal Profile te bepalen.

“Hormonen reguleren je stofwisseling, eetlust, kracht en omvang van de spieren alsmede hoeveel- en waar je vet opslaat, jouw lichaamsgewicht en hoe je je voelt. Alles draait echter om de balans tussen deze hormonen.”

Deze balans ontstaat alleen als je voeding en training afgestemd is op je hormonaal profiel. De diëtist kan een perfect voedingsadvies geven maar heeft meestal geen idee hoe de cliënt moet trainen terwijl de fitnesstrainer juist het omgekeerde ervaart. Door middel van Personal Hormonal Profiling combineren we de expertise van een diëtist en een Personal Trainer om zo de hormonen en het lichaam te balanceren en daarmee indrukwekkende resultaten te boeken.

Vrouwen met een slanke taille maar brede heupen en dikke benen. Mannen met een zwembandje of bierbuik. Twee zeer herkenbare voorbeelden waarbij duidelijk sprake is van een hormonale disbalans.

Personal Hormonal Profile maakt het mogelijk om plaatselijke vetophopingen te beïnvloeden, door het op natuurlijke wijze manipuleren (lees: weer in balans brengen) van de hormonen. Het PHP programma is prima te combineren met onze reguliere CrossFit training en het is de snelste methode om je fysieke doelstellingen te bereiken. We kunnen PHP ook in de vorm van personal training aanbieden.

Meer informatie
Voor meer informatie over Personal Hormonal Profiling, maar ook over Hormoonfactortrainer en orthomoleculaire voeding en het binnen CrossFit gebruikte Paleo- en Zone-dieet kun je contact opnemen met Hans van der Perk, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 - 55333839.